Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
White Lion
PrzeMadaFaka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 9:54, 31 Sie 2012 Temat postu: Magica the Game |
|
|
Mam fazę na niestandardowe gry które podostawały różne nagrody.
Trafiłem ostatnio na Magicę.
[link widoczny dla zalogowanych]
Giera w gameplay podobna jest do DII.
Gramy młodym Magowskim nowicjuszem w krainie przepełnionej magią i czarami.
Biegamy dośc liniowo - jak w Dungeon Siegu i pokonujemy potworki, idąc dalej w dającej się znieść, przyzwoitej i prostej fabule.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdecydowany plus tej gry trzeba zaliczyć dużą dawkę humoru, napotykaną na każdym kroku.
- pierwsze zlecenie daje na Vlad, który co chwilę podkreśla że nie jest Vampirem.
- w skrzyni znajdujemy Staff of White Wizard (z opisem że należała do Białego Czarodzieja który wcześniej miał inną barwę ale zginął i powrócił jako Biały)
- jeden z aktów gry ma tytuł New Hope.
- zwierzątko w akademii nazywa się Behold i wygląda jak DnDowski Beholder :)
- w pierwszym akcie wyciągamy z kamienia miecz Excalibur..
gra jest pełna takich smaczków.
Tworzenie postaci opiera się na wyborze imienia, koloru szaty i tego czy mamy mieć kaptur czy kapelusz :)
W trakcie gry jedyne co zdobywamy to:
- laski ale zawsze możemy mieć tylko jedną więc zawsze musimy się zdecydować czy brać nową czy nie (ma aktive i passive ability)
- broń tak samo jedną
- receptury czarów (o tym niżej)
W grze jest system checkpointów i jak zginiemy to nie tracimy nic tylko nas cofa do ostatniego.
[link widoczny dla zalogowanych]
Podobno gra osiąga pełny potencjał przy multiplayu.
Można wtedy ciekawie współpracować i tworzyć łączone efekty kilku czarów.
Najbardziej jednak unikalnym elementem jest system magii.
Jest 8 elementów magii:
- woda (klawisz Q)
- życie (klawisz W)
- tarcza (klawisz E)
- zimno (klawisz R)
- pioruny (klawisz A)
- arcane (klawisz S)
- skała (klawisz D)
- ogień (klawisz F)
czyli QWER i ASDF
w trakcie gry poruszamy się myszką - lewy klawisz ruch lub atak wręcz, prawy czarowanie, środkowy czarowanie na siebie
lewą łapę mamy na QWER
Jak chcemy rzucić jakiś czar to klikamy na wybrane przez nas "żywioły", obojętnie w jakiej kolejności i ewentualnie mozna nawet na raz na kilka kliknąć.
Następnie wybieramy obszar do rzucenia:
- jak klikniemy środkowym to rzucamy czar na siebie
- jak klikniemy prawym gdziekolwiek to rzucamy czar tam
- jak klikniemy prawym ale trzymając Shift to rzucamy czar obszarowo wokół nas
kobinacji zaklęć jest ponad 1000 :)
np.
- wybierając ogień + skała odpalimy Fireballa
- sam ogień to zionięcie magią
- ogień + arcane to promień ognia
- ogień + tarcza rzucone na siebie to tarcza ochrony przed ogniem, rzucone przed siebie to ściana ognia, a rzucone z shiftem to ogniowe miny rozrzucone dookoła
- ogień + ogień + ogień + skała to potężniejszy fireball ale zajmuje więcej czasu rzucenie bo trzeba 3x klilknąć na F :)
- życie + tarcza rzucone obszarowo to miny które wybuchając leczą :)
- jeżeli w zaklęciu znajdzie się woda i ogień to łączą się tworząc element pary
- zimno i woda tworzą element lodu
dodatkowo jest kilka fajnych efektów:
np. jak walniemy czymś z wodą to na obszarze przeciwnicy staną się mokrzy i wtedy wszystko oparte na błyskawicach zadaje 2-3krotne rany.
dodatkowo na mokrych zimno działa tak że ich zamraża
jak chcemy się szybko wysuszyć to odpalamy na siebie 1x ogień i się lekko ranimy :)
[link widoczny dla zalogowanych]
jak chcemy przejść po wodzie (nie umiemy pływać) to zamrażamy wokół siebie wode i idziemy po lodzie :)
jest kilka ograniczeń:
- każdy element ma swój przeciwny i po wrzuceniu ich w jedno zaklęcie oba znikają
- do jednego zaklęcia można użyć maks 5 elementów (ale np woda i ogień po zmianie w parę to tylko 1 element)
Gra jest dość miodna w trakcie gry ale oczywiście wymaga rozegrania się i opanowania tych 8 przycisków.
Jak już się je opanuje to potem trzeba nauczyć się na płynnie kilku czarów i można grać :)
Fajne jest to że zaczynając grę jesteśmy równie potężni jak ją kończąc bo nie ma żadnego rozwoju postaci podczas gry.
Jedyne co się zmienia to laska i broń które nosimy ale one mają niewielki wpływ.
Grając rzucamy coraz płynniej czary i uczymy się nowych kombinacji elementów :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
UKI
Wielki Mistrz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 17:43, 31 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Wygląda ciekawie, tak śmiesznawo i przekolorowanie, ale mnie jakoś się to podoba:)Może kiedyś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 1:10, 01 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
ładna grafika i fajny pomysł na kombinacje z rzucaniem czarów, trzeba docenić i spróbować
czasem trafi się jakaś perełka gierkowa z rodzaju tych niestandardowych, niskobudżetowych produkcji robionych przez zapaleńców, kilka już takich widzieliśmy, ale jeszcze wiele przed nami, to powiew świeżości wśród standardowego gamingowego mięsa, którym się karmimy, taką świeżością i lekkością będzie się też na pewno charakteryzował Fallout 3, dla tych co przechodzą pierwszy raz, znaczy się...
ja mam jednak mały przesyt po tym Oblivionie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudlatyzbik
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 10:54, 02 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Magia kojaży mi sie z Magiem z systemów mroku super pomysł i daje duże pole do popisu różnymi kombinacjami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
White Lion
PrzeMadaFaka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 10:02, 04 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
a ja wam powiem że mnie zmęczyła trochę z kilku powodów:
- po pierwsze zręcznościowo jest trudna bo poruszasz się tylko myszką, a z klawiatury tylko wbijasz kombinację runów. Lewy klawisz idziesz, prawy klawisz czarujesz.
- po drugie zapamiętanie jakiś ciekawszych kombinacji runów zwłaszcza przy czarach które opłaca się odpalić jeden po drugim - np. przemoczenie i burza z piorunami albo zamrożenie - to nie jest proste.
Oczywiście jakbym spędził ze 2-3 wieczory po 3h non stop grania to pewnie przyszło by mi to bez trudu ale ostatnio jak czekam aż Kowal skończy TES4 i zacznie ze mną F3 to nie chce mi się w nic innego wciągać więc podgrywam sobie po maks godzince wieczorem np co dwa dni.
A to nie wystarczy żeby nabrać biegłości w tej grze.
Tak więc jak gram to niezbyt wielu kombinacji uzywam i albo proste dwurunowe elementy albo jeden ciągle powtarzany skomplikowany.
- gra ma wysokie wymagania co do grafiki i ramu. u mnie na rozdzielczości 1440 x 900 i powyłączanych dodatkowych efektach i cieniach gra chodzi na krawędzi akceptowalnej płynności.
Oczywiście mógłbym sobie włączyć 800x600 i grać ale przez to widziałbym mniej obszaru na mapie i przeciwników z mniejszej odległości wychaczał a to ma znaczenie w grze.
Poza tym w tak niskiej rozdzielczości dla mnie zbyt kiepsko wygląda i może bym przełknął jakiegoś rpga albo strategię ale prosty hack&slah z kolorową grafiką tak niewiele ma w sobie że pozbywanie się miłej dla oka grafiki średnio mnie interesuje.
- co prawda w grze po śmierci nic się nie traci i tylko cofa nas do ostatniego waypointa ale..
cofa się też cały progres gry i co prawda te waypointy nie są bardzo daleko od siebie ale wyobraźcie sobie w D2 jakby cofało was 2 plansze do tyłu i ustawiało je od nowa tak jakby was tam nie było.
Trochę irytujące zwłaszcza że są chwile "trudne".
Np. ostatnio byłem w jakiejś wiosce i nagle wylądował na jej skraju latający balono-statek z goblinami.
Gobliny zaczęły się wysypywać i mnie atakować.
I nie dość że strzelały z łuków i biegały z mieczykami. To jeszcze pojawili się jacyś chamscy saperzy rzucający bobmkami z opóźnionym lontem, którzy dodatkowo po śmierci rozsypują dookoła 3-4 tlące się bombki co maksymalnie utrudnia poruszanie się i uciekanie.
I co prawda znam czar który "odpycha" wszystko dookoła i doskonale odrzuca bombki ale on nie rani wrogów tylko ich odrzuca.
Dodatkowo niektóre gobliny mają tendencję to podkradnięcia się do mnie od tyłu, złapania i przepchnięcia mnie do najbliższego bajora w celu utopienia.
I oczywiście łatwo w miarę się wyzwolić z takiego uchwytu ale to też jest czas, a muszę pamiętać o
- ponawianiu shielda który zwiększa ilosć dmg jakie mogę przyjąć
- rozrzucaniu dookoła min albo opóźnionych fireballi co pięknie działa na grupy wrogów
- atakowanie i eliminowanie goblinów saperów
- leczenie się które standardowo nie działa jak się ma shielda
- odpychanie spadających bomb
ogólnie to wszystko da się zrobić ale wymaga sporego wytrenowania w paluchach i ogrania z czarami i jak w tej scenie zginąłem 5ty raz i musiałem zaczynać ten akt od początku to zacząłem się trochę wkurzać.
Tak więc na razie zostawiam magicę i może kiedyś do niej wrócę.
Zdecydowanie ta gra ma sporo silnych plusów i trochę dających się przeżyć minusów więc warta jest przejścia ale nie teraz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|