Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
White Lion
PrzeMadaFaka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 11:19, 30 Sty 2013 Temat postu: Teleportacja |
|
|
Teleportacja (podręcznikowa, lekko zmodyfikowna przeze mnie)
Czar przenoszący Maga i ew. osoby lub przedmioty o wadze 25kg/poziom w dowolne miejsce na świecie.
Aby dokonać teleportacji mag musi mieć jakieś pojęcie o celu teleportacji.
Im dokładniejszy jest w jego pamięci obraz miejsca tym lepiej zadziała teleportacja.
Obszary w których działa silna energia magiczna, obszary Dzikiej Magii lub obszary Martwej Magii mogą zwiększyć ryzyko teleportacji lub uczynić ją niemożliwą.
Tak samo jak czaro wpływające na teleportacje lub podróże astralne mogą ją blokować lub niebezpiecznie odchylać.
Stopień znajomości miejsca:
- dobrze znane - miejsce dobrze znane magowi, miejsce w którym czuje się "jak w domu". Można określić jako minimum 1 miesiąc przebywania w tym miejscu (niekoniecznie ciągiem) (np. Posiadłość Korina, dom Malika w Cormyrze, Biblioteka w Silverymoon)
- uważnie zbadane - miejsce, w którym mag często bywał lub w jakiś sposób (np. wróżenie) zdalnie go zbadał.(np. Wilczy Szaniec, Pierwsza Karczma w Waterdeep itp)
- widziane okazyjnie - miejsce widziane kilkukrotnie i dość poobieżnie (np. knajpa Szary Wilk w której spotykaliście się ze Szkiełkiem)
- widziane raz - miejsce odwiedzone tylko raz (ew. kilka razy ale bez zwracania uwagi), być może w trakcie podróży lub zobaczone za pomocą jakiejś wizji (np. cmentarz Wiedźmy Nocy, domek drzewny z Harpiami)
- znane z opisu/obrazu - miejsce znane tylko z opisu w księdze, obrazu, relacji innej osoby itp. (np. Cytadela Mrocznego Świtu znana z mapy, opisu-legendy oraz może np. opisana przez Szkiełko lub jego kompana)
- fałszywa lokalizacja - miejsce które nie istnieje, lokalizacja błędnie przetłumaczona, celowe wprowadzenie w błąd przez osobę opisującą miejsce. Mag nie rzuca w tabeli k100 tylko k20+80.
stopnie trafienia w cel
- HIT - mag trafia dokładnie tam gdzie chciał (pod warunkiem że to miejsce nadal istnieje. Np. budynek mógł ulec zniczeniu itp.)
- w pobliżu - mag rzuca k10xk10 i wynik oznacza % odległości od zamierzonego celu w losowym kierunku (np. przy teleportacji na 1000km i rzucie 4 i 5 czyli 20% oznacza zboczenie o 200km w losowym celu). Mag ląduje bezpiecznie (czyli np. nie w ścianie) ale jeśli nowa lokalizacja zniesie go nad ocean albo np. jezioro lawy to ma problem :)
- gdzieś w podobnym miejscu - mag pojawia się zamiast w zamierzonym celu to w innym podobnym do zamierzonego obszarze. (np. zamiast w swoim laboratorium pojawia się w laboratorium innego czarodzieja albo magazynie apteki z podobnym sprzętem). MG określa podobne miejsce położone najbliżej zamierzonego celu ale ograniczeń zasięgu (np. jak zamierzone miejsce było unikatowe to podobne może być na innym kontynencie).
- pech - mag i każda teleportowana istota wykonuje RO Wtr ST:20 i otrzymuje 1k10/2k10 obrażeń bez żadnych ochron a następnie mag rzuca ponownie w tabeli ale zamiast k100 rzuca k20+80.
TABELA RYZYKA
[b]1. Dobrze znane[b] - rzut k100
01-96 HIT
97-98 W Pobliżu
99 Podobne Miejsce
100 Pech
[b]2. Uważnie zbadane[b] - rzut k100
01-90 HIT
91-95 W Pobliżu
96-98 Podobne Miejsce
99-100 Pech
[b]3. Widziane okazyjnie[b] - rzut k100
01-80 HIT
81-90 W Pobliżu
91-96 Podobne Miejsce
97-100 Pech
[b]4. Widziane raz[b] - rzut k100
01-70 HIT
71-84 W Pobliżu
85-94 Podobne Miejsce
95-100 Pech
[b]5. Znane z opisu/obrazu[b] - rzut k100
01-51 HIT
52-70 W Pobliżu
71-91 Podobne Miejsce
92-100 Pech
[b]6. Fałszywa lokalizacja[b] - rzut k20+80
81-91 Podobne Miejsce
92-100 Pech
tak więc to nie jest taka prosta sprawa z tą teleportacją ale niemniej kusząca :)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez White Lion dnia Śro 11:54, 30 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
UKI
Wielki Mistrz
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 11:38, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
"fałszywa lokalizacja" brzmi jak :" wdepnęliście w gówno po uszy", ew. "już po was, losujemy nowych bohaterów"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
White Lion
PrzeMadaFaka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 11:57, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
ciekawym numerem byłoby stworzenie dokładnego opisu i lokalizacji np. zaginionej świątyni Silvanusa.
Opis i lokalizacja by się w 100% zgadzały.
Ale to że to nie była by świątynia Silvanusa tylko np. świątynia Baala z kapłanami czekającymi na ofiarę to już mały drobiazg...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudlatyzbik
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 12:49, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
He he no tak Ja bym nie ryzykował. no chyba ze miałbym swój własnoręcznie zrobiony mithrilowy toporek i resztę opuszkowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
arcziangelo
Wielki Mistrz
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ee? ciemno było...
|
Wysłany: Śro 19:26, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
dobrze, że mag losuje kością za wszystkich, a nie każdy za siebie całkiem zabawnie: w najlepszym wypadku "w pobliżu" możemy trafić w to samo miejsce (to jest ten rodzaj czarów, gdzie nie można zrobić za wiele prób, ach szkoda)
a naszyjnik Tymorry działa podczas wyjścia "nie HIT"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
White Lion
PrzeMadaFaka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 12:55, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
przy "w pobliżu" nie można trafić w to samo miejsce. zawsze znajdzie się jakieś choć trochę podobne.
naszyjnik działa jak jest założony przez osobę która się teleportuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|