Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kudlatyzbik
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 9:41, 11 Lip 2007 Temat postu: Technika komputerowa w RPG |
|
|
Moi drodzy współforumowicze Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie pomysł stworzenia jakiegosik wspomagacza np do tworzenia postaci w KC na kompie ( wiem wiem natura zanotowala juz wiele takowych i nieodgadnione przestworza siecie WEB są pelne takowych wynalazków, jednak sa one mało ciekawe i niedopracowane) Na początek chce wykonac takowy projekt np w Excelu jednak moja wiedza jest znikoma i na razie ogranicza sie do umiejetnosci generowania liczb losowych. w zwiazku z tym mam pytanie czy ktos w forumowiczów dysponował by czasem i umiejetnosciami szkolenia tepego mózgu do przyswojenia coponiektórych skomplikowanych funkcji tegoz programu lub dysponuje jakim materialem szkoleniowo-wspomagajacym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 14:21, 11 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
No cóż, od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie podobny pomysł. Programików do tworzenia postaci jest w sieci pewnie sporo, ja widziałem tylko jeden, nazywa się "Heroes" czy jakoś tak. Piter nie ma o nim dobrego zdania, mnie natomiast wydaję się, że ta aplikacja jest wcale OK, szczególnie do tworzenia NPCów na szybko.
Co do napisania nowej rzeczy to jestem za. Należałoby tylko rozważyć, czy w dobie globalnej sieci www nie zostawić Excela i nie zwrócić się w stronę języka PHP (którego na razie nie znam ). Oczywiście na początek możnaby się pobawić Excelem. Chociaż pewnie "pobawić" znaczyłoby w moim przypadku żmudne ślęczenie nad pomocą i wyszukiwanie jak zrobić to czy tamto. Tak więc Drogi Kudłaczu nie wiem czy mogę służyć jakąś szczególną pomocą...
Jednakże na koniec chciałem powiedzieć, że wobec Twojej ochoty do pogrzebania tu i ówdzie (bleee ) ja również chętnie znalazłbym czas do poduczenia się Excela. Może kiedyś spotkamy się i przedyskutujemy pomysły, hę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudlatyzbik
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 11:49, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Drogi Koralomaniaku!!
Bardzo chetnie spotkam sie z Tobą i omowie kwestie excelka bo zawsze to dwie makówki nie jedna moze udola by sie zaprosic rowniez niejakiego tirlitirli w roli eksperta excelowego.
Posiadam rowniez jeden programik typu reka mg czy cus podobnego ale zawiera on bledy i jakis taki nie bardzo jak dla mnie jest. Mysle ze na poczatek excelowa wersja naszej reki mg byla by wlasnie dobra do tzw NPCów na szybko Z czasem mozna by myslec o jakiejs profesional version w PHP lub flashu rowniez bedacym jezykiem obiektowym W obu jestem raczej poczatkujacym programista ale zawsze sluzylo by to zboznemu celowi poszerzania wlasnej wiedzy i umiejetnosci.
Na poczatek jesli tylko uda mi sie wykrecic od pracy w sobote mozna by sie spotkac i cos zmajstrowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
White Lion
PrzeMadaFaka
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 956
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 12:18, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
hej ho.
ja chętnie znajdę czas w sobotę po 16 i bez ograniczeń.
Przy chłodnym pifku i przyjemnej muzyczce więcej niż z ochotą popracuję nad takim programem.
Zgadzam się z Michałem że "Heroes" jest dobrym programem w przypadku tworzenia NPC "na szybko". "Ręka.." też się do tego nadaje.
Jednak przy twrzeniu postaci gracza po pierwsze informacje tam zawarte są niewystarczające do kompletnej postaci.
Po drugie jest dość mała możliwość zmian i nietypowych modyfikacji postaci.
Ponad to program wykazuje tendencję do rzutów poniżej statystycznej przeciętnej i mam wrażenie że błędnie stosuje rozmaite modyfikatory zawodów, umiejętności i nadnaturali.
Jeżeli wrócimy na chwilę do NPców to przecież mamy tendencyjny bestiariusz w którym mamy zrobionych typowych przedstawicieli głównych ras.
Jeżeli chcemy zrobić coś nietypowego to czy nie łatwiej i ciekawiej jest samemu zmodyfikować któryś z nich, a w miarę z poziomem zaawansowania MGowania to można "z głowy" stworzyć postać.
Przecież ani dla MG ani dla Graczy nie jest ważne czy ten Obywatel Świata Fantasy ma 124 inteligencji czy też 148.
MG i tak odegra go w zaplanowany sposób, a przydzielone współczynniki powinny, moim zdaniem, odzwierciedlać to jak MG go widzi.
Jeżeli wygenerujesz sobie NPC 8 poziomowego Maga który będzie miał 78INT i 82UM lub Fightera z 50 Biegłości to przecież i tak zalosujesz ponownie aż będzie miał takie współczynniki jaki ci pasują. Więc możesz oszczędzić sobie klikania i po prostu samemu je wymyślić.
A jeśli np mag na 8 poziomie może mieć maksymalnie 167 UM a ty mu wymyślisz 190 UM to i tak żaden problem bo przecież sa rzuty premiowane, szkolenia, zawody, magiczne księgi i mikstury oraz zwykłe treningi których być może żadko doświaczamy ale też mogą zmieniać współczynniki postaci.
Tak więc nie ograniczajmy się tylko do sztywnych i ograniczonych sposobów z podręcznika.
Niech nasza gra "żyje" !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZjedzBabciKorale
PrzeMadaFaka
Dołączył: 08 Maj 2007
Posty: 701
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 14:36, 12 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Skutecznie stopujesz zapędy kolegów Biały Lwie (przynajmniej w moim przypadku), mimo tego sugeruję spotkać się w ten weekend i omówić ostateczne stanowisko.
Wydaję mi się, że oprócz oczywistej użyteczności takiego programu chodzi tu jeszcze o coś innego. Każdy tworzył coś w różnych etapach swojego życia dla radości samego tworzenia i udowodnienia, że potrafi zrobić to i owo. Myślę, że podobna sytuacja ma miejsce również w tym przypadku. Ważne, żeby nie zaburzyć proporcji przydatność vs. sztuka dla sztuki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kudlatyzbik
Administrator
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 12:13, 13 Lip 2007 Temat postu: |
|
|
Ja tam bym sie nie zrazal i kontynuowal nasz projekt. Tak jak powiedział Lowca Korali samo tworzenie moze byc fajna zabawa i mozliwoscia poszerzania wlasnych umiejetnosci, a nigdy nie wiadomo zawsze mozna cos ulepszyc jak to powiadaja enginierowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|